Hallo en welkom op mijn eerste artikel, de geboorte van mijn blog. Eerst en vooral mezelf even voorstellen. Ik ben Milan De Smet, 18 jaar en woon in Zottegem. Ik studeer sociaal werk aan Vives Kortrijk. Ik woon samen met mijn ouders en anderhalf jaar jongere zus. We hebben ook een hondje thuis, een 7 jaar oude dwergpoedel. In mijn vrije tijd speel ik accordeon, doe ik graag een wandeling met de hond of een fietstocht. Ik hou van reizen. De bedoeling van mijn blog is om naast de negatieve kanten van het coronavirus, de positieve weer te geven. Nu denk je waarschijnlijk is er dan iets positief aan corona?  Wel? Ja! Kom dit samen met mij ontdekken. Veel leesplezier! 

Waarom deze blog

Door deze bizarre tijd kregen wij, studenten sociaal werk, de mogelijkheid om ons mondeling examen in te ruilen voor een taak: het schrijven van een blog. Ik las de instructies door die we kregen van de docent en toen ik ontdekte dat een blog een soort online dagboek is, besloot ik aan de slag te gaan. We hebben het niet makkelijk momenteel. Ik ben ervan overtuigd dat dit ‘dagboek’ me een boost gaat geven om door te zetten. Verder vind ik het ook een unieke kans om andere mensen te inspireren met mijn kijk op COVID-19.

LOVID-19 <3

Zoals ik al aanhaalde wil ik graag positieve punten weergeven. Begrijp me niet verkeerd, het is verschrikkelijk wat het allemaal aanricht! Maar toch heb ik gedurende de voorbije periode van quarantaine ook al mooie aspecten kunnen ontdekken aan de lockdown. Ik licht alvast een tipje van de sluier en nodig je bij deze ook uit om regelmatig eens te komen piepen. Volgende thema’s komen aan bod: een uitvaart in tijden van corona, musiceren, beweging, sociaal contact, vergelijking met de Tweede Wereldoorlog of moet ik zeggen uitbraak van de Derde Wereldoorlog? Alvast bedankt voor het lezen van mijn eerste artikel, ik hoop je nog vaak te mogen verwelkomen.

 

‘’Beautiful things happen when you distance yourself from negativity’’


Reacties

  1. Dag Milan, welkom aan boord van dit digitale reddingsvlot. Lees de instructies goed na voor je aan het schrijven gaat he! Ik heb het allemaal haarfijn uitgelegd op https://benedictwydooghes.blogspot.com/2020/03/corona-dagboek.html.

    Fijne groet en hou je gezond.
    bw

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Onduidelijke communicatie

Een muzikale lockdown

Creatieve communicatievormen